Manfaat dan Kebaikan KOPI SIFUU

0
19

 

 

KOPI SIFUU nama yang tidak asing lagi dikalangan penggemar kopi kesihatan. Kenapa kopi ia dipanggil kesihatan?

Ini kerana ia mengandungi bahan-bahan jenis herba yang digunakan dalam rawatan kesihatan tradisional seperti habbatus sauda, madu dan kunyit hitam. Setiap bahan ini mempunyai kebaikan dan manfaatnya yang tersendiri dan sangat popular dikalangan pengamal rawatan tradisional.

Ia bukan sekadar kopi tapi ia minuman tambahan yang merupakan kopi mempunyai khasiat untuk kesihatan. Walaupun ia bermanfaat dalam mengawal kesihatan atau mencegah dari penyakit, ia bukanlah pilihan utama dalam rawatan kerana ia hanyalah minuman tambahan yang membantu mengurangkan simptom penyakit dan sebagai pilihan bagi mereka yang gemar kopi. Dari minum kopi biasa, baik minum kopi kesihatan, kan ? Maknanya ia merupakan kopi pilihan bagi mereka yang mementingkan kesihatan dan gemarkan herba dalam pengambilan makanan atau minuman.

Jadi , apa manfaat KOPI SIFUU ni ?

Dengan bahan kunyit hitam, KOPI SIFUU dapat memberi atau menambah tenaga penggemar kopi. Anda sering mengalami pedih ulu hati kalau minum kopi biasa ? Kini tidak lagi dengan KOPI SIFUU. Kunyit hitam mampu membantu mengelakkan atau mengurangkan pedih ulu hati . Selain itu, ia membantu melancarkan peredaran darah , menstabilkan darah dan mengurangkan paras gula dalam darah kerana KOPI SIFUU tidak mengandungi kandungan gula sintetik.kencing manis 75

KOPI SIFUU juga jenis rendah kalori kerana ia menggunakan gula perang thai. Iaitu sejenis gula organik semulajadi yang diproses dari air tebu, ia mengandungi molases yang kaya dengan nutrien dan mineral. Bersifat rendah sukrosa dan anti oksidan.

Habbatus Sauda yang sangat terkenal dikalangan perawat tradisional kerana kemampuannya dalam mencegah dan membantu mengurangkan simptom penyakit sejak dari dulu kala lagi. Ia mampu mengurangkan tekanan darah, mengawal paras gula dalam darah bagi pesakit diabetes atau kencing manis dan juga dapat meningkatkan daya ingatan, secara tak langsung mengurangkan risiko nyanyuk.kencing manis 74

Lebih 5000 tahun dulu, madu dijadikan bahan dalam ubatan tradisional. Malah, pada masa sekarang , kita banyak lihat ianya sudah menjadi trend dalam masakan dan juga minuman diseluruh dunia. Apa pula manfaat madu ni?  Madu mengandungi anti-oksida yang membantu mengurangkan kerosakan sel dalah otak. Ia juga mengandungi ‘gula’ semulajadi yang dinamakan fruktosa yang jua dijadikan sebagai bahan perisa atau pemanis. Madu juga dapat membekalkan tenaga berpanjangan. Selain itu, pengambilan madu yang kerap dan konsisten, katanya ia mampu mencegah masalah kanser dan jantung.

Dengan kombinasi bahan-bahan superfood atau herba tradisional ini, maka tidak hairanlah KOPI SIFUU ini dikatakan sebagai kopi kesihatan. Ini kerana setiap bahan yang terkandung dalam campuran kopi ini mempunyai manfaatnya yang tersendiri.

KOPI SIFUU mengurangkan risiko atau mencegah diabetes serta penyakit-penyakit lain yang manfaatnya boleh dirasai selepas menikmati segelas kopi.

Beberapa testimonial dari pelanggan yang berpuas hati selepas menikmati KOPI SIFUU ialah:

  • Memberikan tenaga dan tak cepat penat
  • Mengurangkan rasa sakit pinggang
  • Badan rasa ringan
  • Membantu menurunkan paras gula dalam darah

 

Siapa yang sesuai untuk minum kopi ni?

Mereka yang aktif melakukan aktiviti fizikal. Aktiviti fizikal ni termasuk berkebun, bersenam dan macam-macam lagi. KOPI SIFUU ini memang sangat sesuai kepada mereka yang aktif kerana ianya membekalkan tenaga.  Disarankan dinikmati oleh orang dewasa yang berusia 25 tahun dan ke atas. Kerana pada usia ini mereka mungkin mempunyai risiko penyakit tapi gemar minum kopi biasa. Dari minum kopi biasa, mungkin boleh tukar kepada kopi kesihatan. Sudahlah rasa kopi yang sedap, ada khasiat tambahan pula tu.

Tak kiralah lelaki atau perempuan . Kedua-dua jantina ni boleh je minum KOPI SIFUU ni.

Anda kerap dan selalu mengantuk? Tak kiralah siang atau malam, asal duduk sesaja je, mulalah datang rasa mengantuk.  KOPI SIFUU dapat membantu mengurangkan rasa mengantuk. Ianya menyegarkan . Dengan bau dan aroma kopi yang kuat, ia pastinya membuka selera.

Ada sesetengah orang , selalu rasa lemah atau kurang tenaga. Selalu rasa mengantuk dan kurang bersemangat. KOPI SIFUU boleh membekalkan tenaga dan aromanya yang wangi mungkin boleh menyegarkan anda.kencing manis 72

 

Ianya mudah untuk disediakan.

KOPI SIFUU  didatangkan dalam kotak yang mempunyai 15 sachet semuanya. Ianya sangat mudah untuk dibawa ke mana-mana sahaja. Penyediaannya pun cukup ringkas. Buka sachet, tuang dalam gelas dan masukkan air panas , kacau dan sedia untuk diminum.

Kalau nak travel, balik kampung, pergi ke pejabat , berkhemah atau ke mana-mana sahaja pun hanya bawa beberapa sachet sahaja ikut keperluan. Tak perlu nak bawa kopi, gula , susu dan sebagainya.

Selain mudah untuk nikmati kopi, sebenarnya ia juga memudahkan anda yang gemar sediakan bahan herba untuk dimakan atau minum dengan minuman kegemaran anda. Tak perlu lagi nak kupas kunyit hitam, nak keringkan atau kisar dan campur dengan makanan atau minuman. Nak dapatkan kunyit hitam dalam pasaran pun bukan mudah dan mahal.

 

Bilakah waktu yang sesuai untuk minum KOPI SIFUU?

Ianya sesuai diminum pada bila-bila masa dan dimana-mana sahaja.

Cuma bagi mereka yang mengambil ubat-ubatan hospital, anda dinasihatkan untuk menjarakkan masa atau tempoh pengambilan ubat dengan kopi . Bukan hanya KOPI SIFUU, tapi apa sahaja jenis kopi kerana ia boleh menyebabkan ubat tadi kurang berkesan kepada kita. Begitu juga kalau kita ambil vitamin atau supplement kesihatan lain. Elakkan meminum kopi selepas mengambil supplement atau vitamin untuk kesan yang lebih baik dan optimum.

Katalah kita makan ubat jam 8 pagi, mungkin kita boleh minum kopi jam 11 pagi atau 12 tengahari. Sarapan , kita minum jus buah-buahan atau susu dulu. Atau boleh sahaja minum kopi sebagai minum petang, sambil makan kuih-muih.kencing manis 73

 

Oh, jadinya ia bagus untuk meningkatkan kesihatan kerana kandungan herba dan superfood yang ada selain hanya menikmati kopi kosong. Di mana saya boleh beli dan dapatkan KOPI SIFUU ni ?

Ya, bukan sekadar kopi kosong biasa. Ianya mengandungi khasiat herba yang terpilih untuk membantu mengekalkan kesihatan mereka yang gemar meminum kopi. Sambil minum dan nikmati kopi, sambil mendapat manfaat dan kebaikan dari kandungan KOPI SIFUU ni.  Ramai yang sudah terpikat dengan keenakan dan kebaikan khasiat kopi ni.

Untuk pembelian, anda boleh lakukan di website KOPI SIFUU https://kopisifuu.com/kopi-sifuu/ .

Selain dari itu, anda boleh juga hubungi ejen-ejen KOPI SIFUU yang terdapat di seluruh Malaysia.

Senarai ejen boleh didapati melalui FB rasmi KOPI SIFUU https://www.facebook.com/SifuuAsia/posts/139032161341170kencing manis 76

 

Kami berharap KOPI SIFUU dapat memberikan manfaat kepada ramai orang di luar sana yang mementingkan kesihatan sambil menikmati rasa kopi yang enak. Cubalah hari ini. Rugi kalau tak cuba sebab tak dapat nak rasa manfaat KOPI SIFUU. #GhauGhauBauDiakencing manis 68

 

 

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here